Contact

Rey Benamar: ‘Ik breng geen productoffertes uit’

rey benamar

De verscheidenheid aan klanten. De vele sectoren die bij XIXO voorbijkomen. Maar vooral die kleine organisatie waarin het persoonlijke contact, de band met collega’s en de betrokkenheid bij klanten een grote rol spelen. Daarom stapte accountmanager Rey Benamar (35) half februari over van Philips Health care naar XIXO.

‘Hier kan ik met iedereen schakelen. Alle collega’s zijn zo toegankelijk en benaderbaar, tot aan de directie toe’, vertelt een enthousiaste Rey. ‘Het is inderdaad wel even wat anders dan de zorgtak van Philips – wat prima werk was daar. Alleen de teams werden steeds groter en ik verloor de feeling en de binding met collega’s. Een wat kleinere organisatie past denk ik ook beter bij mij.’

Waar draait jouw werk om?
‘In mijn nieuwe job is het aanjagen van nieuwe klanten natuurlijk belangrijk. Maar ik ga ook bestaande klanten goed adviseren over de inrichting en beveiliging van hun ICT. Elk bedrijf dat met een probleem zit dat veel aandacht nodig heeft, mag mij bellen. Voor hen start ik een traject op, want ik breng geen offertes uit voor een standaardproduct. Ik presenteer structurele oplossingen voor het probleem van de klant.’

Wat voor oplossingen?
‘Het hangt natuurlijk van het vraagstuk van de (mogelijke) klant af, maar het zijn in ieder geval oplossingen voor de lange termijn. Aan korte termijn doe ik niet, want dat ontzorgt niet. Als XIXO een ICT-probleem oplost of een ICT-systeem opnieuw inricht, dan wil ik dat een klant daar de komende drie tot vijf jaar geen omkijken meer naar heeft.’

Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?
‘Door mijn huiswerk goed te doen. Door te luisteren. Door prioriteiten te stellen en de pijnpunten weg te nemen. Dat geeft klanten zekerheid. Maar ik krijg dat pas echt voor elkaar door van het begin tot het eind betrokken te blijven bij het vraagstuk.’

Je hebt er in zin in, hè?
‘Ja, want het samenwerken met de collega’s bij XIXO gebeurt hier op een hele leuke manier. En de vrijheid en het vertrouwen dat we krijgen om onszelf te ontwikkelen, is gewoon erg fijn. Bovendien, het klantsucces is ook ons succes.’

Klantsucces is jullie succes?
‘Ja, als XIXO door het leveren van betrouwbare, duurzame en veilige ICT ervoor zorgt dat de klant groeit, dan groeit XIXO automatisch mee. Dan veranderen we onze klanten in ambassadeurs die ons werk aanbevelen. En dat doel wil ik met elke klant halen.’

Deden jullie zoiets laatst ook niet op de beurs Zorg & ICT?
‘Ha, ja dat is ook het ondersteunen van een klant, om hem te helpen groeien. Alleen net even anders. Het was wel een erg leuke manier van samenwerken overigens. Die relatie, Infent, heeft een heel interessant platform voor zorginstellingen. XIXO verzorgt met haar cloud daarvoor de ICT-infrastructuur en beveiliging.’

‘Op de Jaarbeurs presenteren we dat samen onder de noemer Infenture, waar vooral mijn collega Tonny Westbroek een rol in heeft. Het idee is dat we samen geïnteresseerden ter plekke volledig kunnen informeren. Infent legt de mogelijkheden van hun platform uit. En Tonny en ik beantwoorden namens XIXO de vragen over privacy, beveiliging en de cloud. Zo versterken we elkaar.’

Wil jij de nieuwe collega van Rey worden?

XIXO kan altijd nieuwe krachten en talenten gebruiken. Zie onze vacatures.