Contact

Servicedesk Engineer Sander: ‘Er komt altijd een oplossing!’

XIXO Servicedesk engineer Sander Puijk

Wie in het afgelopen half jaar een IT-melding indiende bij XIXO, had grote kans om onze nieuwe medewerker Sander Puijk aan de lijn te krijgen. Sinds 1 september werkt hij als Servicedesk Engineer om problemen voor klanten op te lossen.

‘Op de Servicedesk pakken wij meldingen op van klanten. Dat bestaat deels uit het oplossen van problemen van klanten, zoals storingen. Maar ook het afhandelen van verzoeken hoort hier bij. Denk bijvoorbeeld aan het aanmaken van gebruikersaccounts voor nieuwe werknemers, back-ups terugzetten of wachtwoorden resetten’, vertelt Sander. ‘Het is in ieder geval lekker afwisselend.’

Voordat Sander bij XIXO aan de slag ging, werkte hij bij een horecaonderneming waar het zijn taak was het nieuwe IT-systeem in te richten en te onderhouden. Dat deed hij echter zo goed dat hij zichzelf min of meer overbodig maakte.

‘De eigenaren van deze restaurants wisten niet goed wat ze konden verwachten aan IT-werkzaamheden, dus namen ze voor de zekerheid iemand fulltime in dienst. Het aantal problemen viel uiteindelijk erg mee, want het liep eigenlijk vanaf de start al als een tierelier. Kwestie van goed inrichten, en precies wat ik voor ogen had, maar het zorgde er alleen wel voor dat ik al het werk in twee werkdagen af kon. Dus tsja…, dan ben je op een gegeven moment klaar en moet je nog drie dagen. Dat was niks voor mij, want ik ben graag bezig.’

Uitdaging

Bij XIXO vond Sander een uitdagende job die hem wel aansprak. Hij helpt zowel klanten op afstand en trekt gemiddeld twee keer per week het land in. ‘Zorgen dat alles goed gaat en dat de klant tevreden is en weer door kan, daar doe ik het voor. Maar klanten op locatie helpen is wel een van de leukere dingen, vanwege het persoonlijke contact’, vertelt Sander.

‘Je ziet en spreekt mensen dan ook echt. Het is meer dan alleen maar een stem of een berichtje. En het werk is divers, want ik ben dan toch weer even met iets anders bezig dan wanneer ik de Servicedesk beman.’

‘Gezellig’

De 34-jarige Servicedesk Engineer heeft inmiddels dan ook heel wat kennis en ervaring in de IT opgedaan. ‘Er blijven altijd dingen om te leren. Soms weet een collega net wat meer over een bepaald onderwerp. Het mooie van XIXO is dan ook dat we altijd bij elkaar terecht kunnen met vragen over een probleem. Ze zijn erg collegiaal en het is een gezellige sfeer hier. Het is natuurlijk ook fijn voor die klant, want linksom of rechtsom, er komt altijd een oplossing.’

Wil jij Sander zijn nieuwe collega worden?

XIXO kan altijd nieuwe krachten en talenten gebruiken.  Zie onze vacatures.